HRM - svetovanje pri upravljanju zaposlenih
  • Kdo smo
  • Kje smo
  • Kontakt
  • Objave
  • Zaposlitev
  • Obvestila za javnost
  • SI | EN
  • Sistemi
    vodenja
    • Sistem nagrajevanja
    • Izboljšanje delovne uspešnosti
    • Plačni sistem
    • Sistemizacija in organizacija
    • Razvoj sistema kompetenc
    • Svetovanje managementu
  • Analiza
    stanja
    • Merjenje organizacijske klime
    • Merjenje zavzetosti
    • Anketa zadovoljstva
    • Analiza kulture
  • Razvoj
    zaposlenih
    • Razvoj vodij po metodi 360°
    • Letni razvojni pogovori
    • Coaching
    • Izobraževanje in usposabljanje
  • Iskanje
    in profiliranje
    • Psihološko profiliranje
    • Assessment center
    • Iskanje in selekcija talentov
    • Headhunting
    • Kadrovski skrbni pregled
  • Delovno pravno
    svetovanje
    • Delovno pravni postopki
    • Interni akti
    • Pogodbena razmerja
išči

DELOVNO PRAVNO SVETOVANJE

  • Delovno pravni postopki
  • Interni akti
  • Pogodbena razmerja
 

Delovno pravni postopki

Kako mora ravnati delodajalec, ko delavec krši svoje delovne obveznosti?

Ocenjujete, da določen delavec opravlja delo pod nivojem osnovnih zahtev, kako ukrepati? 

Kako izvesti postopek odhoda delavca iz podjetja?

Delovno pravni postopki obsegajo aktivnosti spremljanja dela zaposlenega, to je od sklenitve delovnega razmerja do prenehanja (torej do takrat, ko delavec zapusti podjetje). Med delovno pravne postopke uvrščamo predvsem:

  • postopek ocenjevanja poskusnega dela zaposlenega
  • spremljanje delovne uspešnosti zaposlenih in nagrajevanje
  • intenzivno spremljanje dela zaposlenih v primeru nedoseganja pričakovanih delovnih rezultatov (t.i. performance improvement)
  • disciplinska ter odškodninska odgovornost delavca
  • postopek redne odpovedi pogodbe o zaposlitvi iz poslovnega razloga/razloga nesposobnosti/krivdnega razloga/razloga nezmožnosti opravljanja dela (invalidnost)
  • postopek izredne odpovedi ter druge oblike odpovedi, ki ji določa zakon

Delovno pravni postopki so pomembni tako za delavca kot delodajalca. Delovno pravna zakonodaja na eni strani ščiti delavca zoper nezakonita dejanja delodajalca, zato je obveznost in dolžnost delodajalca, da spoštuje relevantno zakonodajo, predvsem pa da zaradi lastne nevednosti ne utrpi nepotrebne škode. Na drugi strani pa je tudi delavec tisti, ki mora v času delovnega razmerja ravnati odgovorno, upoštevati dolžnosti in obveznosti iz delovnega razmerja, ravnati v skladu z internimi pravili družbe in navodili nadrejenih ter skrbeti, da dosega čim boljše delovne rezultate.

V primeru, ko delavec krši svoje delovne obveznosti ali ne dosega niti minimalnih standardov (t.i. pričakovanih delovnih rezultatov), ki se na njegovem delovnem mestu pričakujejo, ima delodajalec na podlagi zakona možnost ukrepati. Žal pa se prepogosto dogaja, da se delodajalec zaradi nepoznavanja delovno pravnih postopkov ter izogibanja neprijetnim izkušnjam, s takšnimi sodelavci ne želi ukvarjati ali ne ukvarja v zadostni meri. Posledica takšne pasivnosti je, da taisti delavec še naprej opravlja svoje delo brez večje dodane vrednosti oz. lahko s svojim ravnanjem predstavlja potencialno škodo podjetju.

Neustrezno izpeljani delovno pravni postopki delodajalcu vzamejo ogromno nepotrebnega časa ter lahko povzročijo veliko škodo, sploh v primeru nezakonite odpovedi delavcu, ko mora delodajalec delavca pozvati nazaj na delo.

Na vseh navedenih področjih vam nudimo svetovalno in operativno podporo, da boste lahko učinkoviteje in predvsem zakonito ravnali s svojimi sodelavci.

 

O TEJ TEMATIKI SMO ZA VAS OBJAVILI:

Postopek odpovedi pogodbe o zaposlitvi skozi oči delodajalca - psihološki vidik

© HRM d.o.o. | Finžgarjeva ulica 4 | SI-1000 Ljubljana | T + 386 31 737 788 | E info@hrm-storitve.si | www.hrm-storitve.si | Vse pravice pridržane